Cum are nevoie Bucureștiul de metroul din Drumul Taberei ca să bată Dubai într-un top aproape inutil
Metroul din Drumul Taberei e o promisiune pe care autoritățile au făcut-o de ani de zile, dar lucrurile încă sunt tărăgănate. Odată cu inaugurarea acelei magistrale, Bucureștiul se poate chiar cu Dubai. Numai că topul e aproape inutil și nu trebuie luat ca atare.
Metroul din Drumul Taberei ar fi trebuit inaugurat pe 30 iunie 2020. E promisiunea cu care au defilat autoritățile încă de la începutul anului. Însă pe la jumătatea lunii, aceiași oficiali și-au dat seama că mai sunt ceva probleme.
Și au amânat, din nou, deschiderea metroului din Drumul Taberei.
Între timp, unii se grăbesc să facă niște calcule pentru momentul în care și această rețea va fi inaugurată în București. Iar capitala României ar depăși chiar Dubai și Rotterdam. În scenariul în care, evident, metroul din Drumul Taberei va fi în cele din urmă deschis.
București, (aproape) peste Dubai într-un top al kilometrilor de rețea de metrou
Odată cu mult așteptata inaugurare a metroului din Drumul Taberei, Bucureștiul va depăși orașe precum Dubai sau Rotterdam la kilometri de rețea de metrou. Acum, se află pe locul 63 într-un top 100 orașe din lume după lungimea rețelei de metrou, înaintea unor capitale precum Praga, Lisabona, Roma, Ankara sau Kiev.
Odată inaugurat metroul din Drumul Taberei, București va ajunge la peste 78 de kilometri. Dubai și Rotterdam au, în acest moment, 75 kilometri, respectiv 78 kilometri.
Capitala României se află înaintea altor orașe mari precum Bruxelles și Sofia (câte 40 de kilometri fiecare), Amsterdam (41 km), Lisabona (44 km), Roma (60 km), Ankara (64 km), Praga (65 km) sau Kiev (68 km). Primele trei locuri în top sunt ocupate de către orașe din China, cu rețele de metrou de peste 470 de kilometri, urmate de Londra, pe locul 4, cu o rețea de 402 kilometri (foto jos).
Pe locul 10 se află orașul Wuhan (318 km), epicentrul actualei pandemii de coronavirus. Clasamentul menționat nu include și kilometri de rețea de metrou aflați în construcție.
Numai că topul pare a nu ține cont de toate aspectele legate de rețelele de metrou. Mai e important numărul de locuitori ai unui oraș, dar și amplasarea stațiilor de metrou pentru a acoperi toate zonele orașului. Dacă o rețea de metrou nu deservește o zonă, cum se întâmplă acum cu Drumul Taberei, atunci numărul de kilometri ai rețelei contează prea puțin.
Detalii despre stadiul lucrărilor de la metroul din Drumul Taberei găsești AICI.